top of page

FRAKT & RETUR

Leverans

Leverans sker snarast möjligt, dock kan leveranstiden variera beroende på om varan finns i lager eller inte. Vi kommer alltid att informera dig omedelbart om eventuella förseningar. Om leveransen är försenad på grund av någon orsak som ligger utanför vår kontroll kommer leveransdatumet att förlängas med en rimlig period och vi kommer att kontakta dig för att ordna en alternativ tid. Du har möjlighet att antingen vänta tills varan finns i lager, annullera din beställning eller acceptera en lämplig alternativ produkt.

Förbehåll för äganderätt

ACITO AB förbehåller sig ägandet av de levererade varorna (”reserverade varor”) tills fullständig betalning av alla nuvarande och framtida fordringar, som följer av leveransförhållandet och andra befintliga affärsförhållanden med kunden, har uppfyllts. Kunden är skyldig att behandla de reserverade varorna med försiktighet och försäkra dessa varor på egen bekostnad, särskilt mot skador genom brand, vatten eller stöld.

Fraktkostnader

Leveransavgifterna varierar beroende på vilken typ av varor som beställts och kan inte återbetalas.

Ångerrätt

Du har rätt att byta eller få full återbetalning på de varor du har köpt inom 14 dagar efter leverans. Utbyten och återbetalningar utfärdas förutsatt att produkten inte har använts och inte skadats. Originalförpackningen måste följa returen. Återbetalningar kommer att betalas till ditt bankkonto och tar normalt 4 till 6 arbetsdagar efter att vi fått din retur. Du ansvarar för returfraktkostnaderna. 
Så här returnerar eller byter du en artikel:

- Skriv tt kort meddelande där du berättar orsaken till din återköp
- Skicka de produkter du vill returnera, tillsammans med den korta anteckningen till vår adress

- Om du är osäker på hur du tulldeklarerar din retur, vänligen kontakta oss här.

Transportskador / defekter

Trots användning av bra förpackningar och alla inblandade ansträngningar att alltid förse dig med varor i perfekt skick, kan transportskador tyvärr fortfarande uppstå. I så fall återbetalar vi dig skadade föremål utan kostnad. Det är därför oerhört viktigt att du inspekterar dina varor för skada när de tas emot. Om möjligt dokumentera eventuella skador och registrera detta i transport- / transportdokumenten. Detta är absolut nödvändigt för senare reglering av eventuella problem. Om någon produkt som du mottar lider av transportskador, vänligen meddela oss så snart du upptäcker den.

Vi kräver följande information / papper:
- Transport- / fraktdokument med motsvarande anmärkningar om skadorna och bekräftelse från föraren

- Information om vilken leverans och vilka varor som påverkas (t.ex. kopia av leveranssedel)
- Information om typen av skada (inkludera foton om tillgängliga)
- Ytterligare förfarande (retur, utbyte, reparation, leveransdatumavtal)

bottom of page